مملکت متخصص وحرفه ای بوسیله یک نظام اعتلافی احتیاج دارد/نگاه دولت خرج ای نیست، سرمایه گذاری پایدار است

بوسیله گزارش ایسنا، طبیب ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه متخصص و صنف ای در نشست هم اندیشی با مسؤولین سازمان دستور کار و بودجه که تو دایره مرکزی دانشگاه متخصص و صنف ای برگزار شد، ضمن ناموس خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضور حکیم طاهری و هیأت همراه با بیان اینکه این دانشگاه تنها مرکز آموزش برجسته است که در دفتر بخشی آموزش و پرورش عمومی فعالیت دارد، اقرار کرد: غلام به مالاریا خود صمیمانه از امان های بی دریغ مدیران سازمان برنامه و بودجه بالاخص دفتر امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای نسبت به دانشگاه فنی وحرفه ای قدردانی می کنم.

وی با اشاره به محور اصلی میتینگ که تو راستای تیمار اندیشی و بررسی راهکارهای لازم انگیزه ساماندهی و محلول مشکلات بودجه ای دانشگاه فنی و صنف ای است، عنوان کرد: در شیوه پروگرام پنجم و ششم ترقی کشور تأکید زیادی به خشکی امدن ارتقا و اعتلای آموزش های متخصص و حرفه ای شده است که قطعاً با خاص صف بودجه های کم قیمت این امر مهم جستجوگر خواهد شد.

صالحی عمران افزود: اعتقادم این است کیفیت آموزش های مهارتی در برهه کنونی بنیانی پر حرارت از توسعه کمی غیر هدفمند آن است و نگرانی های بودجه ای هم داریم که بیشتر بخاطر مباحثه ارتقای کیفیت آموزشی در کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور مطرح است.

تا قبل از شروع ترم جدید تمامی برنامه ها بروز رسانی و تدوین خواهد شد

وی گفت: خوشبختانه کمیته دستور کار ریزی درسی از ابتدای سال ۹۷ مطالعات تام برای بازنگری منابع درسی دانشگاه فنی و حرفه ای آغاز کرده و تا کنون ۱۶ برنامه درسی دوره کاردانی کاملاً تحول ظاهر کرده و تا قبل از نخست ترم جدید تمامی برنامه ها ابراز رسانی و تدوین خواهد شد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه رویکرد دانشگاه درون بروز رسانی برنامه های درسی داخل راستای کارآفرینی بوده و تک تک پروگرام های خلق شده ضمن جهت گیری شغلی با نیاز میدان کار تألیف شده است، تصریح کرد: بودجه قابل توجهی بخاطر تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشکده های فنی و حرفه ای مورد احتیاج است؛ چرا که فضای فیزیکی و تجهیزات کارگاهی و قدیمی بوده و حاجت به نوسازی دارد و با عنایت به هزینه های زیاد بالای این کار حمایت خاص موسسه برنامه و بودجه را طلب می کند.

وی با اشاره به اینکه سرانه دانشجویی داخل این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پایین تر است، خاطر نشان کرد: در این جلسه مروری بر فعالیت های دانشگاه داخل سال های اخیر خواهیم داشت و امیدواریم به پیوستگی کارشناسان طرفین پروگرام ریزی عملیاتی علت تبیین شاخص های بودجه ای دانشگاه متخصص و حرفه ای در سال ۹۹ تو راستای اهداف و مأموریت های کلان این مرکز علمی و مهارتی صورت پذیرد.

صالحی عمران با اشاره بوسیله ماموریت ها و احکام تکلیفی درخصوص دانشگاه فنی و حرفه ای داخل پروگرام ششم ترقی کشور، نشانی کرد: در بند ت ماده ۴ برنامه ششم توسعه کشور به عنوان یکی از محورهای مطرح شده برای تحقق رشد ۸ درصدی قناعت از محل رشد بهره وری؛ تکثیر تسلط و تخصص نیروی کار به ویژه فارغ التحصیلان مکتب ها، هنرستان ها تا مقطع کارشناسی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی با ارائه آموزش های مهارتی، تخصصی و متخصص و حرفه ای مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان این که به استناد سد ب ماده ۶۵ درون راستای افزایش تسلط دانشجویان باید منابع دانشگاه اضافه پیدا کند، تصریح کرد: مقابل قانون نوبت موظف است به مشیت افزایش سهم آموزش های مهارتی داخل نظام آموزشی کشور با رویکرد شکل پذیری اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش اساس تو طول اجرای قانون برنامه از طریق بازنگری و اصلاح ساختار نظام اداری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تکثیر منابع و برگ نسبت به اضافه سهم دانشگاه فنی و حرفه ای در تزیین آموزشی ملک اقدام و تجهیزات آموزشی آموزشکده ها و دانشکده های متخصص و حرفه ای را به روز یواش.

رییس دانشگاه فنی و صنف ای بوسیله اعتبارات هزینه ای و درنتیجه ضرورت توجه اختصاص به وضعیت بودجه کنونی دانشگاه صیقلی و گفت: دارا بودن ۱.۰۴۴ آزمایشگاه و کارگاه در ۱۷۳ دانشکده و آموزشکده فعال و مشکلات بودجه ای، بروز رسانی و تجهیز این مراکز، عدم بهره مندی از منابع ردیف های دراختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علی رغم پیوستن به آن کلکسیون از سال ۱۳۹۰، شرایط نامناسب شاخص هیات علمی به دانشجو، اضافه هزینه های مربوط بوسیله غذای دانشجویی (حدود ۷۰ درصد)، تکثیر حدود ۳۰ درصدی استعمال کنندگان از سلف سرویس دانشجویی، پایین وجود داشتن سرانه غذای دانشجویی در دانشگاه فنی و صنف ای به میزان نصف سرانه اختصاص داده شده بوسیله سایر دانشگاه ها، بی نظمی هزینه های مربوط به تغذیه در ۱۷۱ دانشکده / آموزشکده که منجر به عدم امکان استفاده از صرفه های مولود از اضافه مقیاس در مقایسه با سایر دانشگاه های موقوف به وزارت علوم می شود و ارج پایین متوسط سرانه های خدمات رفاهی، فرهنگی و دانشجویی از جمله وضعیت ویژه و چالش های پیش روی دانشگاه است.

حکیم سعید طاهری، رییس امور آموزش و پرورش عمومی و متخصص و حرفه ای سازمان پروگرام و بودجه ملک نیز در این جلسه ضمن بروز خرسندی از حضور در جمع مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای، اشعار کرد: نگاه نصیب و قسمت و سازمان برنامه و بودجه به آموزش های ممتاز متخصص و حرفه ای و مهارتی نگاهی از جنس اتلاف تنخواه و خرج ای نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری پایدار است.

وی ادامه عدالت: باید سرمایه گذاری خاص ای پیاده شدن روی آموزش، بالاخص آموزش فنی و حرفه ای داشته باشیم و معتقدم آموزش های فنی و صنف ای کلید اشتغال پایدار کشور محسوب می شود و نیروی انسانی ماهر بازوان لول اجتماع بوسیله سوی رشد و تعالی به شمار می رود و این شرط لازم است و شرط کافی تو شرایطی تحقق برملا می کند که باعث تسهیل شغل و لمس اثرات آن در سطح اجتماع باشیم.

وی با بیان اینکه نشست حاضر بخاطر آشنایی و رفع مشکلات بودجه ای پیش روی دانشگاه است، گفت: کوچکترین هزینه ای در جهت ارتقای آموزش های فنی و حرفه ای هزینه فرصت بوسیله حساب می آید.

طاهری از هم پوشانی و موازی کاری در فعالیت های متخصص و صنف ای در کشور انتقاد کرد و گفت: حوزه فنی و حرفه ای احتیاج به یک نظام اعتلافی دارد و لازم است واحدهای آموزشی با جزء خصوصی و صنعت، برنامه ریزی منسجمی داشته باشند که امیدواریم داخل راستای اجرای عادت جامع نظام آموزش و هدایت متخصص و حرفه ای و مهارتی به زودی شاهد آن باشیم.

پیاده شدن اساس اعلام دانشگاه فنی و حرفه ای، تو این دیدار جمعی از معاونین و مدیران موسسه برنامه و بودجه و اعضای هیأت رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای حضور داشتند که در خصوص موضوعات مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بنا شد تو نخستین فرصت جلسات تخصصی با حضور طرفیت در راه اندازی برنامه و بودجه تشکیل شود.

انتهای پیام